بیت‌الله امیدی نیا[۱]

چکيده

بحث و بررسی و داوری درباره ی جایگاه رادیو در نظام فرهنگی و جهت گیری های مطرح شده در برنامه های رادیویی با توجه به نفوذ گسترده رسانه های دیگر چون تلویزیون، اینترنت و ماهواره در بدو امر همکاری مشکل و هم تا اندازه ای بیهوده به نظر میرسد. زیرا توسعه و فراگیری برنامه های رسانه های جدید این احتمال را به ذهن می آمد که دیگر برای رادیو مخاطبی باقی نمانده است. رسانه بی مخاطب یا کم مخاطب در مقایسه با رسانه بسیار پر مخاطب چون اینترنت و ماهواره میتواند دارای اعتبار و ماهیت کمتری باشد. در سال های اخیر سانه های جدید به حوزه دین توجهی خاص داشته اند. ورود رسانه های جدید به این حوزه نشان از اثر گذاری در برنامه های رادیویی و تلویزیونی دینی است که در نهایت مباحث دینی و فرهنگی را نیز دچار تغییر کرده است. به دلیل اینکه هر یک از این ارتباطات چه سنتی و چه مدرن میتواند منشا شکل گیری هویتی خاص باشد. سهم و جایگاه هر رسانه و نوع حضور مخاطب مهم است. این تحقیق به روش تحلیلی و توصیفی انجام شده است.

کلیدواژگان: رادیو، مخاطبان، برنامه‌های دینی، رسانه

 

 

[۱]. طلبۀ سطح سه حوزۀ علمیۀ برادران، حوزۀ علمیۀ قم، ایران.

طرح روی جلد این شماره:
اطلاعات نشریه جاری:
تاریخ پذیرش:
دریافت:
تعداد بازدید این مقاله
50 بازدید
اشتراک گذاری:
Share on print
Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
جستجو: