ریحانه موسوی[۱]

چکیده

نقش معلم در تربیت دینی نوجوانان از منظر نهج البلاغه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،در این پژوهش ،از ویژگی های معلم مطلوب در تربیت دینی نوجوانان از دیدگاه امام علی (علیه السلام)بررسی شده است .یکی از ارکان مهم تربیت مربی می باشد که مربی می تواند پدر یا مادر ویا معلم باشند ،معلمان تنها نقش تعلیم را برعهده ندارند، بلکه رسالت دیگر آن ها تربیت نیز می باشد امام علی (علیه السلام)که خود انسانی کامل وبه عنوان معلم سوم انسان محسوب می شوند،امام علی (علیه السلام)می فرمایند :”دل نوجوان چونان زمین خالی است که هر بذری در آن کاشته شود ،می پذیرد “(نهج البلاغه،نامه ۳۱)ویافته ها نشان می دهد که معلم باید خود نیز الگوی عملی باشد ،در این پژوهش به نقش معلمان در تربیت جامعه دینی با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه می پردازد وتاثیر آن را در ساختار تربیتی مدارس اسلامی تحلیل می کند.

 واژگان کلیدی: نقش معلم _تربیت دینی_نوجوانان_نهج البلاغه_امام علی (علیه السلام )

[۱] کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی ، دبیر آموزش و پرورش، آدرس ایمیل: mosviereyhaneh@gmail.com

طرح روی جلد این شماره:
اطلاعات نشریه جاری:
تاریخ پذیرش:
دریافت:
تعداد بازدید این مقاله
58 بازدید
اشتراک گذاری:
Share on print
Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
جستجو: