فاطمه بهروان

دانشجوی کارشناسی مدیریت آموزشی

چکیده

رویکرد یادگیری مشارکتی در دهه حاضر از نظر گاه های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است به طوری که تبدیل به یک روش نوین برای تدریس شده است. در این رویکرد ، دانش آموزان به صورت گروهی برای رسیدن به اهداف تعیین شده به جای رقابت به مشارکت می پردازند .

در این پژوهش ما به تاثیر این رویکرد بر پیشرفت دانش آموزان دوره ابتدایی توجه کردیم و با توجه به نتایج بدست آمده به این نتیجه رسیدیم که رویکرد یادگیری مشارکتی باعث رشد و پیشرفت فردی(عزت نفس) و مهارت اجتماعی دانش آموزان ابتدایی شده و با توجه به این موارد می توان گفت که در زندگی فردی و اجتماعی و همین طور در پایه های بالاتر تحصیلی موفق خواهند بود و به معلمان این شیوه تدریس پیشنهاد می شود.

کلید واژه ها

یادگیری مشارکتی _ پیشرفت ورشد فردی _ مهارت اجتماعی

 

طرح روی جلد این شماره:
اطلاعات نشریه جاری:
تاریخ پذیرش:
دریافت:
تعداد بازدید این مقاله
15 بازدید
اشتراک گذاری:
Share on print
Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
جستجو: