لیلا راهدار[۱]

دکتر محمود بلوچ[۲]

 

چکیده

امروزه سازمان ها، بر بهبود ارائه ارزش منحصر به فرد تمرکز یافته اند و کارکنان سازمان، توانایی ارائه چنین ارزشی دارند. عوامل کلیدی قدرت برند از روش های مدیریت برند داخلی حاصل می شود که شامل تعهد برند و رفتار شهروندی برند است.

در این مقاله شناسایی و اولیت بندی عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی برندی مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان می دهد که متغیرهایی چون تعهد برند، مالکیت روانی برند، مدیریت منابع انسانی برندمحور و جامعه پذیری سازمان بخ طور مستقیم بر رفتار شهروندی سازمان تأثیرگذارند و دو متغیر رابطه گرایی و پذیرا بودن کارمند به واسطه تأثیر بر تعهد برند، رفتار شهروندی برند را تحت تأثیر قرار می دهند.

واژگان کلیدی: رفتار شهروندی برند، تعهد برند، رفتار شهروندی سازمانی

 

[۱] – دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

[۲] – استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

طرح روی جلد این شماره:
اطلاعات نشریه جاری:
تاریخ پذیرش:
دریافت:
تعداد بازدید این مقاله
304 بازدید
اشتراک گذاری:
Share on print
Share on email
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
جستجو: